سلامت

سلامت باشید

سلامت

سلامت باشید

درمان درد مری


درمان درد مری گرداوری شد

درمان درد مری

 

مری یکی از اعضای بسیار مهم در بدن می باشد که افراد می توانند با استفاده از آن به راحتی غذا نوش جان نمایند. مری در ابتدایی ترین فعالیت های سیستم گوارشی ما جای دارد ، بنابراین هرگونه اختلال در کار مری می تواند با دردهای بسیار زیادی نیز همراه باشد. برای درمان درد مری نیاز است تا در ابتدا از منشأ درد خود نیز مطمئن باشید. معمولا دردمری دردی است که پس از مصرف غذا بیشتر می شود و دقیقا در همان نواحی قرار دارد که ممکن است دردهای قلبی نیز به آنجا منتقل شوند.

درد مری معمولا به دلایل متنوعی رخ می دهد ، دانستن دلیل قطعی در درمان قطعی نیز کمک خواهد کرد. بنابراین شما برای آنکه بتوانید از درمان درد مری به شیوه ی مطلوبی بهره مند شوید نیاز است تا در ابتدا علت این دردهای خود را جست و جو نمایید. شایع ترین دلیلی که می توان برای درد مری به آن اشاره نمود ریفلاکس یا انتشار اسید معده به درون مری می باشد. سوزشهای بسیار زیادی در ورودی مری به معده وجود دارد که درمان درد مری در چنین مواردی استفاده از آنتی اسیدها و رعایت اصول برای کاهش ریفلاکس می باشد. از جمله مهم ترین این اصول درازنکشیدن پس از مصرف غذا و مصرف آنتی اسیدها می باشد.

از مهم ترین بیماری هایی که می تواند درد مری را با خود به همراه داشته باشد آشالازی خواهد بود. آشالازی بیماری جدی در مری می باشد که معمولا توانایی مری برای عبور غذا و انتقال آن به معده کاهش خواهد یافت. در حقیقت درمان درد مری از نوع بیماری آشالازی نیاز دارد تا به وسیله ی یک عمل جراحی کوچک این مشکل نسبتا بزرگ رفع شود. در عمل جراحی مربوطه اعصاب مربوط به کارکرد مری از حالت از کار افتادگی خارج شده و به عملکرد قبلی خود باز خواهند گشت.

از درمان های دارویی برای مواردی که هنوز علت اصلی درد مری مشخص نشده است ، درمان هایی برای کاهش دادن اسید معده خواهد بود از جمله شایع ترین داروهای مصرفی می توان به امپرازول اشاره نمود. در این موارد کاهش دادن میزان اسید معده از شدید تر شدن وضعیت مری نیز جلوگیری خواهد نمود. افرادی که به درد مری مبتلا هستند تا حد امکان از مصرف غذاهای فست فودی و بسیار چرب ، همچنین از مصرف غذاهایی با خاصیت هضم کنندگی نیز خودداری نمایند. این مواد در عملکرد طبیعی مری و معده اختلال ایجاد نموده و منجربه افزایش درد خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.