سلامت

سلامت باشید

سلامت

سلامت باشید

درمان زخم های گوارشی با عسل


درمان زخم های گوارشی با عسل گرداوری شد

درمان زخم های گوارشی با عسل

 

عسل یکی از بهترین مواد گیاهی برای از بین بردن دردها و ناراحتی های همراه با آن می باشد. به واسطه ی خوراکی بودن این ماده بیشترین تأثیر آن بر روی سیستم گوارشی نیز قرار دارد. زخم های زیادی ممکن است که در مسیر گوارشی از مری تا روده ی بزرگ وجود داشته باشد که با مصرف روزانه ی عسل این دردها تا حد زیادی تسکین خواهد یافت. این خود نشان دهنده ی وجود ترکیباتی معجزه گر در داخل عسل می باشد.

از شایع ترین دردهای مربوط به سیستم گوارشی دردهایی است که در داخل مری و معده با آن مواجه خواهید بود. معمولا دردی که شما در بدن خود احساس می کنید دردی است که در قفسه سینه وجود دارد و در برخی از موارد این درد آنقدر عمیق می شود که حتی تا پشت هم تیر می کشد . با مصرف کردن عسل گویی آبی بر آتش ریخته باشید ، این دردها در زمان کوتاهی تسکین خواهند یافت.

دردهای گوارشی که به دلیل زخم ها به وجود می آید معمولا در اثر بی توجهی و عدم درمان روز به روز بدتر از قبل خواهد شد ، بنابراین تنها توجه کردن شما و استفاده از روشهای مفید درمانی کنترل کننده ی این دردها می باشد ، در غیر این صورت باید به آخرین مرحله یعنی جراحی فکر کنید.

بسیاری از افراد در محل اتصال مری به معده دچار شل شدگی یک دریچه ی مهم هستند . این شل شدگی می تواند منجربه به برگشت اسید به داخل مری شود. در صورتی که این مسئله درمان نشود به دلیل برگشت های مکرر اسید قوی معده به درد شدیدی مبتلا خواهید شد. این دردها روز به روز بیشتر می شود تا جایی که می تواند به زخم تبدیل شود. پیش از این اتفاق بهتر است تا شما از طریق مصرف روزانه عسل آن هم پیش از غذا به کنترل بیماری و دردهای ناشی از آن ( ریفلاکس) بپردازید.

عسل های طبیعی خاصیت بسیاری برای بدن ما به همراه دارند. شما با مصرف عسل هم می توانید از سیستم ایمنی قوی تری نسبت به قبل برخوردار شوید و هم می توانید به تقویت اسفنکتر بین مری و معده و در نتیجه بسته ماندن دریچه نیز کمک نمایید. اگر از افرادی هستید که زخم هایی در معده دارید می توانید از مخلوط انجیر خشک به همراه عسل نیز استفاده نمایید. دردهای ناشی از زخم معده و همچنین زخم مورد نظر پس از مدتی با توقف رشد همراه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.