سلامت

سلامت باشید

سلامت

سلامت باشید

رفع خشکی در پوست کف پا

رفع خشکی در پوست کف پا گرداوری شد

رفع خشکی در پوست کف پا

 

پوست کف پا یکی از پوست های حساس نسبت به افزایش گرما و رطوبت می باشد. معمولا وجود رطوبت بیش از اندازه در این محل می تواند به تغییر حالت در پوست و ریش ریش شدن آن منجربه شود که در این صورت با هر تغییر در محل احساس درد و ناراحتی شدید به سراغ شما می آید ، اما یکی از شایع ترین مشکلات موجود در پوست کف پا ، خشک شدن آن می باشد. معمولا خشکی پوست کف پا مشابه یک کویر بی آب و علف می باشد که رفته رفته به پوسته ریزی خواهد پرداخت.

محققان عوامل بسیاری را برای خشک شدن پوست کف پا در نظر گرفته اند که برخی از آنها به دلیل افزایش سن نیز رخ خواهد داد. پروسه ی افزایش سن پروسه ای غیرقابل پیشگیری خواهد بود ، اما باید توجه داشته باشید که با استفاده از برخی از راه ها می توان از تأثیرات نامطلوب این پروسه نیز جلوگیری نمود. برای رفع خشکی پوست کف پا نیاز است تا از چند مرحله پیروی نمایید که در ادامه به این مراحل اشاره خواهیم کرد.

در زمانی که هوا سرد است از قرار دادن پوست کف پای خود بدون هیچ محافظی در برابر هوای سرد خودداری نمایید. زیرا وجود هوای سرد و خشکی ناشی از آن به پوسته ریزی در پوست کف پای شما کمک خواهد کرد. در انتخاب نوع کفش خود دقت داشته باشید. از کفش های راحتی بیشتر استفاده نمایید ، کفش هایی که فشار کمتری به پای شما وارد می آورند معمولا در زمره ی کفش های خود و طبی قرار دارند که استفاده از آنها بی خطر خواهد بود.

برای رفع خشکی پوست و ترک کف پا نیاز است تا در ابتدا با مواد نرم کننده پوسته های ابتدایی را از بین ببرید. برداشته شدن لایه ی ابتدایی و تخریب شده به نفع شما می باشد. استفاده از روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده و ماندگاری ده دقیقه ای آن بر روی پوست پا می تواند به پاک شدن لایه های ابتدایی کمک نماید. سپس این روغن را با استفاده از آب و پارچه ای تمیز از کف پای خود پاک نمایید.

در زمان شب و قبل از خواب خود می توانید از پوست پای خود با مالیدن وازلین به تمام قسمت های آن از آن محافظت نمایید. وازلین با حالت روغنی خود از خشک شدن دوباره پوست پا نیز جلوگیری می کند. در صورتی که دوست ندارید این حالت چرب را احساس کنید بهتر است تا از یک جوراب نازک کمک بگیرید. برای پیشگیری از خشک شدن دوباره پوست پا می توانید از یک نرم کننده به نام عسل استفاده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.