سلامت

سلامت باشید

سلامت

سلامت باشید

درمان گلو درد با شلغم و عسل

شغلم فواید زیادی دارد و توصیه های زیادی برای خوردن این میوه مفید شده است. خام و پخته ان هر دو برای سرماخوردگی و سرفه و سر درد و سینوزیت و گلو درد مفید است.

آب شلغم‌ را اگر قرقره کنید برای گلو درد و بهبودی آن کمک می کند‌.از همه روش های خوردن شلغم معجون عسل و شغلم معجزه گر و درمان فوری سرماخوردگی و سرفه و گلو درد می باشد.

 

نحوه درست کردن معجون عسل و شلغم

درمان گلو درد با شلغم و عسل

روش اول : در این روش سر شلغم را بریده و دورنش را با چاقو و یا قاشق خالی می کنیم و یک قاشق عسل در ان ریخته و درون قابلمه می چینیم و سپس این قابلمه یا ظرف را درون قابلمه بزرگتر که پر از اب است قرار می دهیم و میگذاریم با بخار اب دو ساعت حرارت ببینید و بعد از سرد شدن شربت درون شلغم را روزی بار میل می کنیم.

 

طرز تهیه داروی درد گلو

طرز تهیه داروی درد گلو

در روش دوم درون شلغم را خالی کرده و یک قاشق عسل ریخته و روی لیوان به طور ایستاده قرار می دهیم و یک شبانه روز در یخچال قرار می دهیم و سپس اب و یا همان شربت داخل شلغم را روزی سه بار مصرف می کنیم.

 

درمان گلو درد با عسل و شلغم

درمان گلو درد با عسل و شلغم

در روش سوم مثل دو روش بالا داخل شاغم را خادی کرده و بعد از ریختن یک قاشق عسل درون ان روی شوفاژ و یا بخاری قرار می دهیم تا عسل داخل شلغم اب شده و با اب شلغم مخلوط شود و بعد از ان سه وعده این معجون را می خوریم.

 

منبع: شبونه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.