سلامت

سلامت باشید

سلامت

سلامت باشید

پرده بکارت حلقوی با تصویر

پرده بکارت حلقوی، رایج ترین نوع، دایره ای شکل با یک سوراخ بزرگتر در وسط است. این نوع پرده ممکن است در طی اولین مقاربت جنسی پاره شود و یا ممکن است که پاره نشود.

از زمان دوران باستان، بکارت و از دست دادن بکارت به دلایل مختلفی بسته به فرهنگ و مذهب مسئله بسیار مهمی شناخته می شده است. بکارت اغلب به عنوان یکی از ویژگی های کودکان دختر و زنان مجرد شناخته شده است، و از دست دادن آن قبل از ازدواج اغلب مربوط به شخصیت غیر مطلوب فرد می باشد. اما تعریف دقیق بکارت چه می باشد؟ گفته می شود یک زن وقتی باکره است که هرگز مقاربت جنسی را تجربه نکرده باشد، اما مطالعات بیان می کند که تعریف مقاربت جنسی امروزه بسیار متغیر است.

پرده بکارت حلقوی با تصویر


تنها نوع مقاربت که همه افراد آن را به عنوان یک مقاربت جنسی می پذیرند، رابطه از طریق واژن است. از سوی دیگر، مصاحبه با جوانان نشان داده است که بسیاری از آن ها رابطه جنسی مقعدی به عنوان “سکس” دارند، و این مقدار برای رابطه جنسی دهانی، کمتر از پنجاه در صد است.

پرده بکارت یک غشاء قرار گرفته در واژن می باشد که از بافت فیبری و ارتجاعی تشکیل شده و تا حدی دهانه ورودی واژن را می پوشاند. در زنان جوان حالت کشسانی پرده بکارت بسیار خوب است اما در زنان یائسه این غشا به دلیل روند پیری بسیار نازک می باشد. عملکرد واقعی پرده بکارت هنوز نامشخص است. برخی از دانشمندان بر این باورند که پرده بکارت در واقع عامل محافظت دختران جوان از عفونت می باشد. از آنجایی که بسته شدن دهانه واژن کامل نیست خون قاعدگی می تواند بدون هیچ مشکلی جریان یابد.

در بسیاری از فرهنگ ها و ادیان، اهمیت اجتماعی پرده بکارت شگفت انگیز است. زنان قبل از ازدواج باکره فرض می شوند. در طی اولین مقاربت جنسی، پارگی پرده بکارت اتفاق افتاده و زن خون ریزی دارد. مقدار خون ریزی متفاوت است و برخی از زنان ممکن است درد را تجربه کنند. وجود خون در دستمال تایید می کند که یک زن قبل از ازدواج باکره بوده است. در صورتی که زن قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته باشد، پس در شب عروسی خون ریزی نخواهد داشت و این مسئله دلیل این است که چرا برخی از زنان ترمیم پرده بکارت را انجام می دهند. این جراحی در طی سال های اخیر بسیار محبوب شده است.


آیا آسیب پرده بکارت با از دست دادن بکارت برابر است؟

پرده بکارت نشان دهنده یک غشاء قرار داده شده در ورودی واژن است و این بخشی از فرج و دستگاه تناسلی زنانه خارجی است. پرده بکارت می تواند اشکال متفاوتی داشته باشد، و به طور سنتی، آسیب رساندن به پرده بکارت نشان دهنده از دست دادن بکارت است. اگر چه پرده بکارت در اکثر موارد در اثر اولین مقاربت جنسی آسیب می بیند، اما موارد بسیاری از کشیدگی و یا آسیب پرده بکارت در دوران کودکی در اثر دلایلی مانند دوچرخه سواری، ژیمناستیک، باله، فرو کردن جسم خارجی در واژن، و غیره وجود دارد. در این موارد، آسیب پرده بکارت در واقع نمی تواند از دست دادن بکارت به عنوان فردی که مقاربت جنسی نداشته تلقی شود. از سوی دیگر، با توجه به شکل های مختلف و خواص ارتجاعی پرده بکارت، می تواند حتی پس از تکرار فعالیت جنسی بدون تغییر باقی بماند. بنابراین داشتن پرده بکارت واقعا نمی تواند ثابت کند که زنی مقاربت جنسی واژن نداشته است. به همین دلیل حتی ماما ها ومتخصصین زنان همیشه نمی تواند بگوید که آیا زنی مقاربت جنسی داشته است یا خیر. فرهنگ های بسیاری وجود دارد که در آن از دست دادن پرده بکارت قبل از ازدواج غیر اخلاقی و نامطلوب در نظر گرفته می شود.


آیا خون ریزی تعیین می کند که شما باکره هستید؟

پرده بکارت غشایی است که به طور معمول بخشی از دهانه واژن را پوشش داده، و در واقع بعد از ازدواج الهه یونانی به نام هایمنیوس (Hymenaios) به این اسم نامیده شده است. در فرهنگ های سنتی، وجود پرده بکارت سالم عامل مهم سربلندی و افتخار دختران باکره و خانواده های آن ها است، و عدم وجود آن می تواند عواقب شدیدی داشته باشد و این نگرش فرهنگی به قرون وسطی برمی گردد.

حتی در فرهنگ غربی نیز، برخورد به سوالاتی مانند: “من بعد از دوچرخه سواری در کوهستان متوجه خون ریزی شدم، آیا هنوز باکره هستم؟”، یا “شریک جنسی ام انگشتش را وارد واژن من کرد، آیا من بکارتم را از دست داده ام؟” . وجود دارد. چنین پرسش هایی در حال افزایش هستند.


انواع پرده بکارت

همه پرده بکارت ها یکسان نیستند. در واقع آن ها انواع بسیاری دارند:

• پرده بکارت بدون سوراخ که به طور کامل سوراخ واژن را پوشش داده و خروج مایعات قاعدگی را غیر ممکن می سازد. این حالت را می توان در هنگام تولد تشخیص داد و نیازمند مداخله جراحی خواهد بود.

• پرده بکارت با سوراخ کوچک که تقریبا به طور کامل سوراخ واژن را پوشش می دهد و دارای یک سوراخ کوچک می باشد. استفاده از تامپون در دختران و زنان با این نوع از پرده بکارت بسیار دشوار خواهد بود و مانند حالت قبل نیازمند جراحی می باشد.

• پرده بکارت تیغه دار، نوعی است که باعث ایجاد یک نوار از بافت از وسط سوراخ واژن شده و اساسا دو دهانه جداگانه را ایجاد می کند. این نیز می تواند توسط عمل جراحی درمان شود.

پرده بکارت هلالی مانند یک هلال است. ممکن است نازک تر از حد معمول بوده و ممکن است در طی اولین مقاربت جنسی پاره نشود

پرده بکارت حلقوی، رایج ترین نوع، دایره ای شکل با یک سوراخ بزرگتر در وسط است. این نوع پرده ممکن است در طی اولین مقاربت جنسی پاره شود و یا ممکن است که پاره نشود.


آیا پارگی پرده بکارت باعث خون ریزی می شود؟

برخی از زنان هنگامی که پرده بکارت خود را در اولین مقاربت جنسی از دست می دهند، خون ریزی دارند. همچنین ممکن است پرده بکارت بسیار ارتجاعی باشد و در آن زمان پاره نشود و همین طور برخی از پرده بکارت ها فاقد عروق خونی هستند و در این حالت در زمان پارگی آن ها، خون ریزی اتفاق نمی افتد.
پارگی پرده بکارت می تواند در طول فعالیت های فیزیکی غیر جنسی شدید و یا ورود و خروج تامپون رخ دهد، اما در همین زمان، مهم است توجه شود که بقایای پرده بکارت حتی در زنانی که زایمان طبیعی داشته اند گاهی اوقات قابل مشاهده است.

زنانی که هنگام پارگی پرده بکارتشان خون ریزی داشته اند احتمالا متوجه شده اند که مقدار آن بسیار کم می باشد، اگرچه ممکن است که یک رگ پاره شود که در این حالت بخیه برای جلوگیری از خون ریزی نیاز خواهد بود.

جالب است که وقتی یک زن یا دختر در اولین مقاربت جنسی خون ریزی دارد، ممکن است از نظر فیزیکی بر روی ملافه تخت قابل مشاهده نباشد و یا حتی شریک جنسی زن متوجه آن نشود، زیرا هنگامی که مایع منی با مقدار خون کم مخلوط می شود، به احتمال زیاد خون قابل تشخیص نمی باشد.


آیا به راحتی می توان گفت که پرده بکارت فردی سالم است یا خیر؟

اغلب تعیین وضعیت پرده بکارت از طریق یک معاینه فیزیکی ساده غیر ممکن است ، زیرا که غشای پرده بکارت معمولا دو تا سه سانتی متر در داخل حفره واژن و حتی به عمق پنج سانتی متر، واقع شده است.


پرده بکارت و باکره بودن

همانطور که بیان شد، بکارت بیشتر مسئله اجتماعی است تا اینکه ساختار پزشکی داشته باشد. اگر وجود آن در وهله اول معنادار باشد، باید گفت که می تواند به طور کامل در غیاب فعالیت جنسی که لزوما همیشه همراه با خون ریزی نیست؛ از بین برود. همچنین می تواند بعد از تعداد بی شمار رابطه جنسی یک زن و تجربه زایمان طبیعی همچنان وجود داشته باشد.

زنانی که در فرهنگ هایی هستند که نیازمند شواهد پارگی پرده بکارت به شکل خون ریزی می باشند، ممکن است بخواهند از طریق هایمنوپلاستی شانس خون ریزی در روز عروسی خود را به حداکثر برسانند. در طی عمل جراحی بازسازی پرده بکارت، جراح از بقایای پرده بکارت طبیعی فرد برای ایجاد یک پرده جدید استفاده خواهد کرد. در زمانی که چنین بقایایی وجود ندارد، از بافت واژن ممکن است استفاده شود. این عمل جراحی تهاجمی نیست و پرده ی بکارت واقعی آماده برای “استفاده” پس از حدود شش هفته ایجاد خواهد شد. این مهم است که دستورالعمل جراح خود را به دقت برای جلوگیری از پارگی پرده بکارت جدید دنبال کنید.


منبع: ماما طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.